KULTUR- OCH IDÉHISTORIA

skrivet: 2011-10-24 ♥ 15:41:23
Alltså, jag kommer inte igång idag, så enkelt är det. Jag vet inte varför men måndagar är som en sömnig dimma för mig. Allt jag gör går trögt och långsamt, sjukt irriterande. Jag har suttit sedan klockan ett och försökt läsa i en bok men lyckades bara ta mig igenom fyra sidor innan jag plötsligt tog en tupplur på två timmar. Regel 1: Plugga INTE i soffan.

Nu har jag plockat med mig alla böcker och pennor till köksbordet och stoppat in en bulle på värmning i ugnen. Förhoppningsvis fungerar det bättre här. Sedan ska jag försöka ta en promenad innan solen går ner. Så det är väl bäst att jag sätter igång. Håret blev förresten jättefint! Visar bilder vid ett annat tillfälle, nu är det lite rufsigt efter tuppluren. ;)


Min nya kurs heter Rysk kultur- och idéhistoria och håller på i en halv termin fast på högfart så det kommer att bli en hel del läsning framöver. Varje seminarietillfälle är som ett litet läxförhör så det är ganska intensivt men det positiva är att man slipper sluttenta. Det enda man behöver göra utöver veckoläxorna är en essä på tre sidor och jag har redan bestämt vad jag ska skriva om. Detta ska bli jätteroligt!

Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal