Älsklingsdofter

skrivet: 2012-10-09 ♥ 19:41:00
Jag skulle aldrig kunna ha enbart en parfym som jag använde dygnet runt, varenda dag. Jag byter doft precis lika ofta som jag byter outfit; det är en accessoar för mig och ska matcha precis som allt annat. Därför kan jag heller aldrig varva en dag- och en kvällsparfym. Klär jag mig i en mörk, outfit med tunga material skulle jag aldrig få för mig att parfymera mig med en lätt citrusdoft utan hellre en tyngre och kryddigare. Klär jag sedan upp mig i en tunnare, mer avskalad klänning, med knut på huvudet och ett par nätta örhängen kanske det passar bättre med en friskare variant.
 
Hursomhelst, här är mina favoriter just nu:
 


LOLA by Marc Jacobs - En ganska varm doft med blomnoter i toppen som avrundas med vanilja och mjuk mysk i botten. Denna doften använder jag mycket på hösten och vintern.



CHANEL CHANCE - En lite lyxigare doft som egentligen passar vilket tillfälle som helst. Den är lätt och blommig men ändå väldigt doftrik (precis som alla Chanels parfymer). Jag brukar använda denna när jag känner mig lite extra elegant och uppklädd men älskar även att smörja in mig med tillhörande body lotion en vanlig grå tisdagskväll.



Candy by PRADA - Min absoluta favorit just nu! En godisexplosion med massa mjuka doftnoter i botten. Kanske uppfattas lite som tung för de som inte är vana vid parfymer men jag älskar den och den är alldeles perfekt på min hud.


Princess by Vera Wang - Vem kan motstå en parfym som heter "Princess" och doftar maräng, mörk choklad blandat med ett gäng frukotnoter? Inte jag i alla fall. Denna doften använder jag när jag känner mig lite extra söt.

Kommentarer
Jane:

Jag förstår inte heller hur folk kan använda samma parfym dag in och dag ut.. Luktar man den själv då???

Nä jag har tre olika jag skiftar mellan :-)

Svar: Håller med dig. Man måste ju byta efter humör! Jag har massa olika (tack vare jobb i parfymeri) men har väl minst fem favoriter som måste finnas hemma. Älskar verkligen parfym. :)
Sara

2012-10-11 ♥ 11:24:27
blogg: http://www.nycklarilivet.blogg.se
LINNEA GULLARBERGS:

sv: tack, fin blogg du har!

åh, marc jacobs lola lukat sååå gott :D

Svar: Tack söta du! :D
Sara

2012-10-12 ♥ 16:54:22
blogg: http://lgullarbergs.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal